2014. november 29., szombat

A hivatal árnyékában, avagy helyzetjelentés

Ott kezdem, hogy megdőlt a tévhit, miszerint csak 6 hónappal az esküvő időpontja előtt lehet bejelentkezni a hivatalhoz.
Mint minden közintézetre (tisztelet a kivételnek) erre is a szervezetlenség a jellemző. Többszöri kapcsolás után sikerült elérnem a 3. kerületi anyakönyvi hivatal (eleinte gondolt) illetékes személyét az időpontkéréshez. Már egy korábbi hölgy felvilágosított, hogy milyen sokba is kerül a külső házasságkötés (százezer forint), így ez a tétel nem volt ismeretlen számomra, de azért a kapcsolt kollega is kétszer felhívta rá a figyelmemet, hogy biztosan tisztában vagyok-e vele, hogy ez nem kis tétel. Mikor kértem, hogy jegyezzen elő időpontra (a legkorábbi időpontot kaptuk, ami december 3.) közölte, hogy megtenné, de lehet hogy lejárt már a személyim vagy kettétört csak ezt eltitkolom előle és akkor nem is házasodhatunk. Nagy sokára (úgy vélem meggyőztem) mikor nyugtázta, hogy esetleg még érvényes a személyi okmányunk, nekem szegezte a legváratlanabb kérdést: jól meggondoltam? Biztos vagyok a házasságkötési szándékomban? (nem épp ez a kormány célja, hogy minél több házasság legyen és gyerek?)
A döbbenet után próbáltam elmondani neki, hogy már megvan a helyszín, és valóban házasodni szeretnénk és biztosak vagyunk a dolgunkban, jött a leteremtés. Mit gondolok én, hogy előre lefoglalom fix időpontra és dátumra a helyszínt és azt sem tudom, hogy ráérnek-e aznap. (milyen meglepő egy nyári szombat estén a házasságkötés)
Végül belátta, hogy ez ügyben már nem tud semmit tenni, így nyugtázta, hogy előjegyzi a jövő július 11. 18.00-át (ez a legkorábbi időpont külső helyszín esetében a ceremóniakezdéshez) és akkor december 3-án várnak minket minden okmány (személyi, lakcímkártya, születési anyakönyvi kivonat, tanuk adatai) bemutatására és a továbbiak megbeszélésére.



Lefoglaltuk a DJ - Ceremóniamestert, Dj Richie személyében. Kellemes találkozás volt, látszik rajta a profizmus és a rutin. Meggyőzött arról, hogy legyen menyasszonytánc (rövidke), mert azt mindenki várja egy esküvőn, illetve, hogy legyen egy mini játék, ahol Gézuval egymásnak háttal emelgetjük fel annak a cipőjét, akire ráillik az adott kérdésre a válasz. Nagy könnyebbség lesz, hogy Richie rutinosan, sok tapasztalattal a háta mögött segít a lebonyolításban. (Dj Richie honlapja)

Véglegesítettük a gyűrűt és kaptunk 1-1 próba fémből készült karikagyűrűt, hogy biztosak legyünk benne, hogy megfelelő a méret. (ez leginkább azért kell, mert nekem kicsit speciálisabb lesz, Gézu pedig még sosem hordott gyűrűt, így ki tudja próbálni, hogy biztos hogy a bal kezén szeretné-e hordani) A lényege az, hogy különböző napszakokban (este, reggel, napközben) különböző kézhőmérséklet mellett vegyük fel, hogy lássuk jó-e a karika átmérője. A baj csak Velem van: már most imádom hordani :D



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése